Uzungöl’de Yılbaşı…

2011’e veda…

Şu günlerde adım adım 2012’nin sonuna yaklaşırken geçen seneki yılbaşı maceramız geldi aklıma. Geçen sene bu vakitlerde Trabzon’da yılbaşı kutlamak için otel, restaurant, cafe… vb. mekan araştırması içindeyken, eşimin dayısından gelen alternatif bir teklifle farklı bir yılbaşı heycanı içindeydik… Uzungöl’de Yılbaşı…

uzungöl

Uzungöl’e ULAŞIM:

Uzungöl de Doğu Karadeniz bölgesindeki birçok göl gibi (örn. KARAGÖL-Borçka) heyelan sonucu Haldizen deresinin önünün kapanmasıyla oluşmuş.

Trabzon’un Çaykara ilçesine bağlı olan Uzungöl Trabzon’a yaklaşık 100 km mesafede; bu yol araçla 1,5 saatte gidiliyor. Farklı tur şirketleri tarafından Trabzon’dan Uzungöl’e günübirlik turlar düzenlenmekte. Ulusoy, Varan, Metro..gibi firmalar da da otobüsle Trabzon-Uzungöl arası hizmet veriyor.

Kendi aracınızla gidecekseniz Trabzon’dan itibaren doğuya doğru giderek şehirlerarası Karadeniz sahil yolunu kullanarak izlemeniz gereken rota şu şekilde: Trabzon> Yomra> Arsin > Araklı> Sürmene> Of> Çaykara> Uzungöl.

uzungöl

Bu kısa tanıtım ve ulaşım bilgisinden sonra gelelim bizim Uzungöl mecaramıza. Daha önce de birkaç kere gittiğim Uzungöl’e yılbaşında gitmek istememin benim için farklı bir nedeni vardı:KAR…

Ankara’da yaşayanlar bilirler kışlar zor geçer Ankara’da soğuk, buz, don… hep yanıbaşınızdadır, hele ki kar bi yağar 1 ay kalkmaz yerden!!

İşte bir Ankaralı olarak soğuğu hiç sevmesem de kış deyince aklıma 2 şey gelir: KESTANE & KAR. Trabzon’da kestaneden yana bir sorun yaşamadım:) Aralık ayı geldi mi sokaklar kestanecilerle doldu, ama gel gör ki geçen yıl tüm kışı sanal dünyada arkadaşlarımın çektiği kar fotoğraflarıyla avunarak geçirdim. Kar şöyle bi yağdı, ertesi güne kadar eridi, ne kartopu, ne kardan adam:((

Hele ki karsız bir yılbaşı düşünemiyorum. Eeee baktık ki karın bize geleceği yok, biz de yükseklere çıkalım biz kara gidelim dedik.

SÜRMENE PİDESİ Molası

surmene bicagi

31.Aralık.2011 günü yılbaşı gecesini Uzungöl’de geçirmek üzere erkenden çıktık yola. Sürmene’ye gelince bir mola verip meşhur Sürmene pidesinden yedik, eşe dosta hediye ünlü Sürmene bıçakları aldık.

Lafı geçmişken Sürmene pidesiyle ilgili birkaç cümle yazmalı: Karadeniz bölgesi zaten Terme’den itibaren pideleriyle meşhur; kapalısı, açığı, yumurtalısı, kuşbaşılı kaşarlısı… her mideye hitap edecek bir pide var bu bölgede!

sürmene pidesi Sürmene pidesi ise mis gibi  tereyağlı  kenarları kalın açık pide şeklinde, daha çok peynirli-yumurtalısı biliniyor, ama kıymalısı da var.. Bana omleti hatırlatıyor, peynirli-yumurtalısı favorim. Önünüze hiç kesmeden bir bütün pideyi koyuyorlar, ben nasıl yiyecem bunu demeyin usulü var: o kalın kenarlarını koparıp koparıp ortasına bana bana yiyeceksiniz… Hımm canım çekti valla 😉

Vee UZUNGÖL’deyiz…

Nefis Sürmene pidesinin verdiği enejiyle, dağlara tırmandık, muhteşem yol manzaraları sonrasında Uzungöl’e vardık. Yazın yeşile, kışın beyaza bürünen Uzungöl Doğu Karadeniz’in görülesi doğa güzelliklerinden biri. Göl kenarındaki cami fotoğrafı  Uzungöl deyince insanın aklına ilk gelen kare oluyor.

uzungöl

Yüksek rakımı nedeniyle dağdan esen soğuk rüzgarla üşüsek bile kara kavuşmanın sevinciyle, çocuklar gibi eğlendik önce. Kartopu oynamaktan ellerimiz buz kesince sıcacık çıtır çıtır sobada ısıttık ellerimizi…

uzungöl

alabalık

Sütlaç

Uzungöl’de göl boyunca birkaç restaurant var. Biz bunlardan Şeflerin Yeri‘nde merhaba dedik yeni yıla. Menümüzde yöresel Karadeniz mutfağıyla beraber Uzungöl’de yiyebileceğiniz yöresel lezzet tereyağlı alabalık vardı, tatlı olarak da tabi ki bol fındıklı fırında sütlaç.

uzungöl

Kalabalık neşeli bir grupla yöresel lezzetler, yöresel müzikler ve oyunlar eşliğinde, bizim için çok özel ve güzel bir geceydi (; 2011’in son dakikalarında dondurucu rüzgara aldırmadan dışarı çıkıp havai fişekleri izledik, 2012 yılında tüm isteklerimizin gerçekleşmesini diledik.

Geceyi Uzungöl’de bulunan ahşap dağ otellerinden birinde geçirdik, gayet konforlu ve sıcaktı. Sabah yine Şeflerin Yeri’nde doyurucu ve lezzetli bir Karadeniz kahvaltısından sonra 2012 yılına doğru yola çıktık…

Ve şimdi de 2012 yılının sonuna yaklaşıyoruz. Benim için 2012 yılı Trabzon’da sevgili eşimin yanında, güzel ülkemde ve dünyada yeni yerler görerek, yeni arkadaşlarla, yeni müzikler dileyerek, yeni lezzetler tadarak, bol bol fotoğraf çekerek, arasıra yorucu sıkıcı da olsa kahkaha dolu, kimi zaman da özlemle geçti…

Bir de yepyeni bir hobi edinerek; bir blog yazarı olmanın heycanıyla, sanal dünyada yeni arkadaşlar edinmenin mutluluğuyla, sizlerle farklı bir dünyayı keşfederek (;

Kıvırcık Gezgini yola çıktığı ilk günden itibaren takip eden ve giderek artan Tüm Gezmeci Arkadaşlara gönülden teşekkür ediyorum. 2013 yılının tüm sevdiklerinizle birlikte mutlu, sağlıklı, huzurlu, bol gezmeli ve dolu dolu geçmesi dileklerimle…

YENİ YILDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

uzungöl

Reklamlar
Bu yazı Doğu Karadeniz, Trabzon, Trabzon günlerim, Uzungöl içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Uzungöl’de Yılbaşı…

  1. uludagoteller12 dedi ki:

    Uludağ turları, kış mevsiminde keyifli vakit geçirmek, sömestr ve hafta sonu tatillerini değerlendirmek için en önemli fırsat. Türkiye’nin ilk kayak merkezi olma özelliğine sahip Uludağ’da günübirlik, hafta sonu turları ile sömestr tatilleri dolu dolu geçiyor.
    http://www.uludagotel.com.tr/ #uludag #uludagotelleri #uludagturları

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s