Amsterdam’dan devam:Marken-Volendam

Haziran 2012…

MASAL KÖYLER: MARKEN & VOLENDAM

Marken volendam

Amsterdam gezinize farklılık katmak için modern Hollanda köylerini de görmenizi tavsiye ederim.

Marken & Volendam’a Benelux turu dahilinde yarım günlük “extra gezi” olarak rehber eşliğinde otobüsle gittik.

MARKEN ADASI/YARIMADASI

İlk olarak Marken ada/yarımadasına gittik. Burası Ijseelmeer gölünde bulunan bir yarımada. Aslında eskiden bir adaymış, günümüzde bir bağlantı yoluyla anakaraya bağlanmış. Marken’e gidiş yolunda gördüğümüz “Bra Bridge” (südyen köprü) ilgi çekiciydi…

Marken volendam

Yine yolda gördüğümüz göl içerisinde yeni doldurulmuş bir bölge ve buradaki yüksek binalar da ilgi çekiciydi.

Rehberimizin anlattığına göre Holandalılar ihtiyaç duydukça  denizi/gölü doldurarak, set çekerek kendilerine yaşam alanları yaratmaya çalışıyorlarmış.

Ve MARKEN uzaktan görünüyor….

Marken volendam

Marken Adası için ne yazmalı bilemiyorum… İnsana huzur verir, öylesine  sessiz sakindir ki sanki o evlerde kimse yaşamıyormuş da bir açık hava müzesinde geziyormuşsunuz gibidir. Rengarenk çiçeklerle süslü pencereler, yemyeşil düzenli bahçeler, son derece bakımlı evler bir masal dünyasına götürür insanı…

Maken volendam

“Beatrix Brug” isimli şirin köprüde de onlarca fotoğraf çektikten sonra rehberimiz bizi eski bir Peynir Fabrikası’na götürdü.

ESKİ PEYNİR FABRİKASI

Eski peynir fabrikası

Marken volendam

Burada yöresel kıyafetleri içerisinde Hollandalı bir bayandan ünlü Hollanda peynirinin nasıl yapıldığını pür dikkat dinledikten sonra sıra geldi peynir tatmaya ve peynir alışverişine!

SIRADA VOLENDAM

Marken’den sonra VOLENDAM‘a geçtik… Volendam’ın bazı bölgeleri rakım olarak DENİZ SEVİYESİNİN ALTINDA!

Marken volendam

Bölgenin deniz kısmı setle çevrili. Yine bentlerle deniz dizginlenmiş, bölge bu sayede sular altında kalmıyor! Açıkçası “Denizi yendik” diyen Hollandalıları takdir etmemek elde değil.

Topraklarının % 18’i deniz seviyesinin altında olan Hollanda’nın ismi de zaten Alçak Ülke (Hol-Land) anlamına geliyormuş. Topraklarının 1/4’ünü denizden kazanan Hollandalıların söyledikleri bir söz daha var: “Tanrı dünyayı, Hollandalılar Hollanda’yı yarattı.”

Tüm bunları nerden öğrendin derseniz: Bize Volendam’da tur dahilinde, hediyelik satan büyük bir dükkanda, daha çok Hollanda’nın suya karşı verdiği mücadeleyi anlatan, Hollanda ile ilgili bir belgesel izlettiler; üstelik Türkçe!

Marken volendam

Volendam’da da yine Marken’deki gibi güzel, bakımlı ahşap evler ve bahçeler var. Farklı olarak burası daha turistik ve canlı, atıştırmalık deniz ürünleri yiyebileceğiniz cafeler ve küçük restoranlar var.

Laf aramızda hediyelik alacaksanız Volendam’daki dükkanlar ideal. Hem çeşit bol & orjinal, hem de fiyatları uygun.

İşte bizim Marken-Volendam gezimiz böyle güzel geçti…

son olarak… HOLLANDA’NIN ÜNLÜLERİ

Maken volendam

Hollandalılar bataklıkları kurutup en güzel şekilde değerlendirmişler: Meyve, sebze ve çiçek dikerek… Hollanda dünyada tarım üretiminde ilk sıralarda yer alıyor.

İşte Hollandalıların Osmanlı’dan getirdikleri  Lale, su seviyesini ayarlamak için kullandıkları Yel değirmeni ve Çarık Hollanda geziniz boyunca size eşlik edecek 🙂

Marken volendam

İKLİM: Hollanda bize göre daha kuzeyde deniz kenarında olması nedeniyle iklimi bize kıyasla soğuktur. MEVSİM YAZ BİLE OLSA yağmura rüzgara hazırlıklı gidilmesi tavsiye edilir….

Ve 1 haftalık Benelux Turumuzun sonuna geldik. Kısa zamanda çok yer gördük, birazcık da yorulduk ama değdi doğrusu; gönül rahatlığıyla ülkemize geri döndük diyebilirim….

Amsterdam’dan devam:Marken-Volendam” üzerine 12 yorum

1. merhaba,
    bu volendama toplu taşıma, turun ekstra gezisi hariç gitmek mümkündür tabi de, kolay mı ulaşım filan var mı bi bilginiz?
    Mersi.

1. evet biz katıldığımız turun ekstra gezisi ile gitmiştik. Ama gitmeden önce araştırmıştım: Amsterdam central station’ın arkasındaki otobüs duraklarından 40 dakikalık bir yolculuk ile gidiliyormuş. İyi geziler!

1. Teşekkür ederim destek ve güzel yorumlarınız için (: Gerçekten de Marken-Volendam’ı gezerken biz de bir masal köyde dolştığımızı hissettik. Öylesine bakımlı, düzenli, rengarenk pasta süsü gibi evler, bahçeler…

2. Harika bir ülke. Çok güzel gezi izlenimleri. Kıvırcık Gezgin de öyle güzel, tatlı anlatmış ki…İnsanın hemen ilk fırsatta alıp çantasını gidesi geliyor…
    Çok teşekkürler Kıvırcık Gezgin..Yeni izlenimlerini bekliyoruz…